Jaaroverzicht 2013 – De oranjes in het nieuws

Niet dat ik enorm koningsgezind ben, maar 2013 was wel het jaar waarin onze oranjes regelmatig in het nieuws kwamen.

Op 28 januari maakt, de dan nog, koningin Beatrix bekend dat ze op 30 april 2013 zal aftreden als koningin van Nederland.
beatrix

Op 30 april is er in inhuldiging van koning Willem-Alexander. Van de vorige inhuldiging in 1980 kan ik me alleen nog herinneren dat we op de lagere school allemaal een mok kregen met de afbeelding van Beatrix erop. Wat mij van de inhuldiging van Willem-Alexander is bijgebleven is het moment waarop hij tijdens de rondvaart besloot om naar het concert van Armin van Buuren te gaan. Hiermee maakt hij het statement dat hij een koning van het volk is.
kroning

Op 12 augustus overlijdt prins Friso nadat hij bijna anderhalf jaar in coma heeft gelegen.
friso

2 thoughts on “Jaaroverzicht 2013 – De oranjes in het nieuws

1. Tja, prinses Beatrix heeft het als koningin de afgelopen jaren flink voor de kiezen gehad. Moet voor haar toch een soort opluchting zijn om het stokje door te geven aan WA en Máxima. Ik heb thuis ook een mok met daarop WA en Máxima, dat was naar aanleiding van hun huwelijk in 2002. Gebruik ik voor de cup-a-soup. Om 16.00 uur 😉

Ik vind het leuk, als mensen een berichtje achterlaten.